tiistai 18. huhtikuuta 2017

Potsepa kestvuskross

Nyt vihdoin ilmat pysyi sisäpuolella. Kostoksi täytettiin se renkaan paikkaus sprayllä niin loppui siihen paikkaan se murhe. Onneksi.
Määrä tosin näyttäisi olevan vakio, että jos saisi mitenkään kaikki näytille ja voisi valita sieltä ne pienimmät pahat. Mutta ei.. yhden kun saa ruotuun niin seuraava jo ilmestyy 😅😅
Potsepan kestvuskrossi ratahan oli ihan mielettömän makia. Nyt ajoimme sen toiseen suuntaan kuin aikaisemmin ja pari mäen kinkamaakin oli tullut lisää.
  Olimme sopineet, että Antti ajaisi kawilla kun täry (eli 525cc) oli vähän niin ja näin käynnin ja jarrujen kanssa. Nyt vain kotemi heittäytyi hankalaksi. Siis minun.
Meinasin viedä kotarin karsinaan odottelemaan jo ja potkaisin käyntiin. PRÄNÄNÄN - BOH. Täh? Sammui kuin olisi vetänyt töpselin seinästä. Kawi oli jo karsinassa 3 numeron teipeillä ja kotari ei lähde käyntiin. IKINÄ..ole temppuillut tuolla tavalla. Ei ole edes oikutellu. Antti tulppaa vaihtamaan ja ei silläkään edes lupaa, ja ajosta se eilen tuli... näinollen suunnitelma on pohja muutokselle ja noin kymmenen minuuttia ennen starttia juoksin karsinaan repimään teippeja kawista ja vaihtamaan ponderia. Antti siis lähti täryllä siirtämään santaa ja minä kawilla. Vähän jänskätti meneekö ihan nenällään kun oli takajousi kiristetty vaan ei sitä tuolla huomannut. Vähän metsikön pateissa pukitteli, mutta pukitteleehan ne toiset hevoset ihan vaan silkasta ilosta eikä pahuuttaan 😆
Tunti ajoa ja lähdin yhden tankin taktiikalla, koska eipä sinne ehtinyt mitään bensaa viedä varikolle ja ajattelin kaasutella vähän varovaisemmin, että riittää. Ruutulippua ei varsinaisesti ollut vaan itse piti katsoa ajo-ajan täyttymistä ja loput jatkoivat kaksi tuntia. Noh, saavuinpa sitten kellolle jälleen ja siinä luki 1.00 ajo-aikaa jäljellä. Joo-o...? Eli ?! Mietin siinä kuumeisesti, että onko jo mun aika pois ja mistä ihmeestä vai vielä yksi kierros? Olin sata varma, että NYT se bensa viimeistään loppuu. Ajelin sitten kohtuu iisisti "nautiskellen" viimeisen kierroksen ja ihmeen kaupalla bensa ei loppunut. Pari kertaa tuli nojailtua kun joku kaatui edessä tai törmäsin mutkassa edellä ajavan takarenkaaseen kun sammutti pelit, mutta nyt sentäs pääsin ajamaan kutakuinkin omaa ajoa verrattuna harmilliseen Sakun kisaan. Myönnän, että näin kylmiltään hiekkaralli väsytti loppua kohti vähän käsiä, mutta muuten jaksoin ajaa hyvin. Lopulta olin 3:s maalissa (Nummelan Anu voitti ja Kadri Ehemae oli toinen) ja Anttikin ajoi hienosti luokassaan neljänneksi. Jarrukin oli kuulemma alkanut toimimaan pikkuhiljaa ja vaikka kaasu jäi päälle niin kun muisti sen vain niin pärjäsi kuulemma. 😎
Palkinnoksi oli piristävää vaihtelua skumpan sijaan Tarton Myllyn tuotteita muovikassillinen!
Hieno ajopäivä oli ja kawi toimi hienosti. Näin jälkeenpäin mietin, että olisi saattanut olla kotarilla vähän raskaampi reissu kun alusta oli pehmeämpi. Tuo meni kepeästi ja oli hyvät renkaat, niin oli ilo ajaa.
Tilasin myös uuden kypärän, joka saapui juuri ja juuri ennen reissua. Vuosia shoeilla ajaneena päätin nyt ottaa testiin Acerbiksen hiilikuitukypärän. Acerbiksen ajovaatteet ovat hyvin istuvia ja keveitä. Ei mitään ylimääräsiä kumisia 3D figureita tikattuna ja polvet ei ole nahkapaikolla vaan jotain kevlaria tms kun menevät puhki kuitenkin nopeasti. Olen siis tykästynyt kovasti jo niihin niin nyt päätin laajentaa ja testata kypärää. Yllätyin positiivisesti sen keveydestä ja istuvuudesta. Näkökenttä on myös laaja eikä paina laseja minnekkään suuntaan. Sitä ei oikeastaan edes huomaa päässä. Silloin sen täytyy olla mukava.
 Suosittelen lämpimästi. Siinäkin- kuten vaatteissa- hinta/laatu suhde on todella kohdallaan.
-Esmeralda-