keskiviikko 21. lokakuuta 2015

Päätöksiä päätöksiä päätök-.... niin ja Sänkicrossia! Decision and field race

Onhan tässä kaikenlaista taas ehtinyt tapahtua, vaikka pääsääntöisesti piinaa tunne, ettei ehdi tekemään oikein mitään.
Uusia lukuja kirjoitetaan elämäntarinankirjaan sitämukaa kun vanhat päättyy ja käännetään uusia sivuja. Tässä kohtaa taitaa kyllä olla jo viimeinen kansi tästä kirjasta ja aloitetaan kokonaan seuraava osa. Ainekset hautumassa lupailee tapahtumarikasta ja korkeaa lento. Toivottavasti ei kirjaimellisesti, mutta tunteita varmasti laidasta laitaan jo tavoitteidenkin takia.
Oli monenkin päätöksen paikka ja yhtenä niistä Husse siirtyi seuraavaan kotiin ja vastaisuudessa näkyy kyllä scramblessä ja muissa näytösajoissa. Kilparadoille ei näillä näkymin enää palaa, mutta meni täyttämään yhden "pikku poikana" jo haaveilun todeksi.
Se mahdollisti osaltaan yhden jo jonkin aikaa muhineen päätöksen tapahtumista eli siirtymistä uuteen mopoon ja kotitalliin puksutti NELARI. KTM 250 SX-F Ei ihan uusi vaikka tämän vuoden malli onkin, mutta nopeaksi koulutettu ja ratoja nähnyt soturi. Rakastuin siihen välittömästi, vaikka opetteluksihan se menee.

Meanwhile it has happened a lot though I'm obsessed with a thought that time is running out and never complies anything.
New chapters been written on diary after old ones is ended and will turn new pages. For a second thought this will be totally new book. It is promising eventful and high fly motion. Hopeful not literally. Rolling coast in motions not in minor cause the ambition to reach high in target.
Husqvarna is sold to new home and that made it possible to fulfil my one dream. A new mx bike. Four stroke KTM 250 SX-F. Not completely new though it's this year model. Taught to be fast and warrior what have seen tracks. I fell in love immediately, even I have to learn to ride again all from the start.

Karhin radalla kävin heti kokeilemassa, mutta onneksi otin vielä vanhan uskollisen ratsun mukaan, sillä alusta oli oikeasti huikean napakka meikäläisen kilomäärälle. Testiajo jäi siis yhteen kaatumiseen ja muutamiin kierroksiin ja ei muuta kun uutta jousta alle kumpaakin päähän. Sellaista, joka täyttää jousen kriteetit: liikkuu ylös ja alas kun siirrän painoa.
Yhtenä pienenä päätöksenä jätin myös viimeisen CC kisan väliin, olin nimittäin Erkylässä kera Tuiren hakemassa tuntumaa pariin lisätahtiin ja se hiukan yllätti ja olkapää otti itseensä sen verran, etten viitsinyt lähteä 300 km päähän kokeilemaan kestääkö vai ei. Siitä suivaantuneena sunnuntaina ajattelin suunnata Mäntsälän enduroseuran sarjacrosseihin sänkipellolle tuolla uudella soturilla. Siellä ei olisi hiekkapatteja..

At Karhi mx track was the very first test ride. I was happy to notice to take my old and loyal warrior with me, because settings at the new bike was made approximately to 30 kilos more and about double speed so it was h-a-r-d. After a few rounds and one fell down I was done with it. Need springs what are moving like they meant to: up and down.
One small decision more was by pass the season last cc competition. I was training with the new bike and it just surprised me a bit in one sand bump and my shoulder got sour. So didn't go 300km to try if it holds the race. Instead of it I went to field race -  there is no sand bumps.

Pitkästä aikaa taas elämisen arvoinen päivä. Kuvat Marko Kettunen
 Laskuvarjon kokoinen numeroliivi päällä: 64
Juu kyllä, se on oranssi - VIELÄ. En löydä edes varikolta omaani kun on samanlainen kun sata muuta ilman omia numerotarroja.
Vähän kun jättäisi kaverilta lainatun toyotan kaupan parkkikselle. Jos ei paina mieleen minne sen jätti niin tuskin löytää ennenkuin muut on hakenut omansa :)
Väkeä oli kolmisenkymmentä kuskia A:sta ihan harrastelijoihin ja hain paikkani sieltä reilu kympin sakista. Oli niiiiiiin siistiä päästä tykittämään oikein sielunsa kyllyydestä. GPS mittasi huiput 105km/h että hyvin se crossikin kulkee :) Tuuletti pään myös ihanasti.

Ensivuoteen siis tavoitteet motocrossin puolella ja CC kisojakin mikä jottei. niin Suomessa kuin varmasti Eestissä. Toki vanha 200:nen jää vielä ja sillä ajan ehkä jotain enduro kisoja- ihan vain harraste mielessä..
Jälleen löydän itseni pisteestä, jossa on aika lähteä hankkimaan tukijoita ensikaudelle.... Ajomotivaatio on todella korkealla ja voin taas keskittyä täysin vain ajamiseen ja kehittymiseeni kuskina. Maltan tuskin odottaa, että pääsen kokeilemaan rajojani!

Yes it's still orange- Can't even find it at the pit. Camouflaged to other hundred orange ktm:s. It's like you borrow a Toyota from a friend and leave it at market parking place. If you don't keep in mind where you left it you never find it before others have picked up away their own first.
There was app. 30 guys and girls from A class race guys to hobby riders and I took my place in around 10:th. It was soooooo cool to throttle like a maniac and GPS measured top speed 105 km/h. My head was  blowed with the wind.

Next year I have set up challenge in motocross and cross country races in Finland and Estonia. My old warrior 200cc will stay and I will also race with it some enduro, more in hobby and fun meaning. 
So I found my self again in point to find supporters and cooperative companys to help me reach my estimated goals.
My motivation to ride is very high and now I can focus only to riding and improve my skills as a rider. I'm so anxious to push me on the limit again.

-Esmeralda-