maanantai 11. huhtikuuta 2016

Work work work..

Radat myös pääkaupunki seudulla alkaa olla ajokunnossa ja viikonloput meneekin aika tarkkaan radoilla. Hanko, Hyvinkää, Karhi ja Sipoo. Siinäpä ne. Eteläsuomi tutuksi..
Välillä menee todella hienosti ja sitten taas noh, lähes todella huonosti. Tai mikään ei tunnu sujuvan niin kuin ajattelen tai oletan. Yhteinen kieli vielä puuttuu. Puhun edelleen kaksitahtia...

Viikonlopun viettoon lähdössä, niin havaitsinpa sitten, että eturenkaassa oli klappia joten hiukan joutui remppapuuhiin ensin. Onneksi hyllyssä oli laakerit ja 10 min niin mopo meni jo autoon.
Lauantaina oli vuorossa siis "kotikenttä" Karhi Riihimäellä, joka avasi puominsa kauteen ja se oli oikein mukavassa kunnossa. Valitettavasti avauspäivää väritti vierailullaan parikin eri ambulanssia, mutta onneksi ei mitään tuhottoman vakavaa. Tai no, poikenneita luita ja aivotäräyksiä, mutta ei hengenvaaraa. Hyvä päivä, hiukan painin taas lähinnä takaiskarin kanssa, se kun tuppaa tekemään kaikkea mitä en haluaisi ja en saa siitä millään mieleistä. Vika on varmasti siellä penkin yläpuolella ja kaasulla korjataan yleensä kaikenlaiset viat, mutta kun luottoa ei oikein saa rakennettua kun se pitää elämän jännittävänä. Haen edes rauhallista kompromissia..
No lopunviimeksi ihan ok settiä aikaiseksi ja mikron kautta jauhelihakeittoa kupuun... Vito on niin paras :) 
Sunnuntaina Sipoon korkkaus kesärengaskauteen. Meinasi käydä vanhanaikaisesti kun nastarenkailla viimeksi siellä olin ja paljon kovemmilla iskareilla niin tutustumis kierroksen jälkeen kun lähdin ajamaan "kuten ennenkin" ja ajattelin hypätä maalipöydän yli "kuten ennenkin" niin nytpä alusta on pehmeämpi ja ei lähtenyt ihan niin kuin oletin, joten jäi vajaaksi öbaut metrin verran ja siitä armoton pomppu takaisin ilmaan ja suunnilleen kypärä edellä alamäkeen. Onneksi vauhtia oli senverran, että kaari oikeni kuitenkin ja päädyin pyörilleni - ja siitä vielä kerran pompulla ilmaan WTF?! . Kävi mielessä pari kirosanaa ja niiden johdannaiset myös. Siitä suivaantuneena ruuvasin suunnilleen kiinni takaiskarin kaikki ruuvit. Jo alkoi pysymään radan pinnassa. Sille täytyy tehdä jotain.. >:( nyt on vähän kuin endurolla ajaisi... Pattista rataa voi vetää ihan surutta, kunhan ei yritä hypätä.
No hyppyreitä lukuunottamatta siis kohtuu ok, mutta kun crossissa on yksi pointti se, että voi hypätä.
Tämä on vaan niin tätä kun hakee säätöjä kohdilleen, että saa siitä mieleisensä. Tai kun saisi edes perusasiat jiiriin niin muutenhan se onkin lähinnä kompromissia. 200:sen alustaan en ole kajonnut varmaan pariin vuoteen, sen kompromissin olen oppinut millä sillä ajetaan, perusolemukseltaan kuitenkin on lineaarinen eikä jakele niin sillä pääsee mukavasti, ainakin enduroa. Ikuisuuskysymys....
Eipä se kauaa jaksanut harmittaa, oli niin siistiä ajon jälkeen talutella mopo pesupaikalle ja jättää päivän kurat sinne ja taluttaa puhdas mopo ja saappaat autoon.
Ei tosin ihan niin huippua kun edellisenä päivänä, kun mopo ihan pestiinkin kun kävin kyläilemässä paluumatkan varrella ;)
-Esmeralda-