Leiri osoittautui erittäin antoisaksi. Meitä oli oikeastaan se MM porukka yhtenä ryhmänä ja lauantain valmentajana Atte Jousi, joka joutui lopettamaan aktiiviuransa motocrossissa loukkantumisen takia. Hänen suunnittelemat rastit osoittautui todella hyviksi valinnoiksi, koska kaikki meistä onnistui parantamaan vinkeillä omaa suoritustaan ja jokainenhan osaa suoralla kaasuttaa, mutta toinen juttu onkin ajaa epämääräiset hankalat mutkat tai muut pattiset alamäet nopeasti. Hieno fiilis ja päivän päätteeksi tuli aika monta tuntia ajoa ja hiukan itseluottamusta lisää. Samalla ymmärrys, mitä kaikkea onkaan päässyt ruostumaan kun on vain yksin ajellut vailla kiritys seuraa. Vaikka Make väliin yrittääkin katsoa perään, se ei kanna pitkälle.
Paikkahan on aivan unelma, siellä on ajettu MM kisatkin joskus -80 luvulla ja on sekä pehmeää hiekkaa, kovaa hiekkaa, maakiveä sekä irtokiveä.. ja saimme täyden kattauksen kaikkea.
Kuva: Piia Salmi
|
Kuva: Tarja Kärkkäinen |
Kuva: Tarja Kärkkäinen |
Kuva: Piia Salmi |
Kuva:Tarja Kärkkäinen |
Kuva: Tarja Kärkkäinen |
Sunnuntaina valmentajaksi tuli moottoriliiton valmennuspäällikkö Tomi Konttinen, ja hän on vanha tuttavuus monista maajoukkue valmennuksista ja kuntotesteistä. Aloitimma aamutuimaan kahdeksan jälkeen MM kivikolla. Siis reilu parin kolmenkymmenen metrin pituinen kivikko, joka kääntyy reilu 90 astetta puoilvälissä ja pelkkää kiveä kiven päällä. Ainakin puolet mukavasti paikkaansa vaihtavaa irtopalleroa ja onneksi en muistanut miettiä uutta pakoputkea, joka juuri ehti saapua postissa Racereadystä ennen leiriä :) Tomikin tuumi rastin jälkeen, että oli katsonut komeaa paloista hitsaamalla tehtyä Scalvinin putkea, mutta ei uskaltanut sanoa ääneen ennen rastia. Olisi nostanut varmasti kertoimia putken linttaamisen puolesta.
Kuva: Tarja Kärkkäinen |
Kuva: Tarja Kärkkäinen |
Kuva: Tarja Kärkkäinen |
Kuva: Piia Salmi |
Kuva: Piia Salmi
|
Aivan kertakaikkiaan loistava viikonloppu, ja päätös jättää Eestin reissu väliin oli todella hyvä ratkaisu, ote ajamiseen sai uuden tason (tai vanhan) ja sain täältä miljoona kertaa enemmän eväitä matkaan kun ajella vajaa 20min erikoiskoe aikaa ja tiesiirtymiä... Ymmärrys siitä, miten paljon olen "taantunut" jäi kuitenkin onnistumisen ilon varjoon ja tässä kohtaa yritän vain keskittyä työntämään vauhdin ja väsymyksen rajoja kokoajan vähän yli mukavuusalueen. Olemaan enemmän kun mitä luulen ja yrittämään vähän enemmän kun mihin uskon pystyväni.Kiitos kaikille niin järjestäjille kuin valmentajillekin ja oli mukava taas ajaa muidenkin kanssa.
-Esmeralda-